tirsdag den 11. december 2012

Endnu en wokret og lidt hygge





Jeg var i går aftes hos en ven for at hygge, lave mad og spille nogle spil. Jeg ville gerne vise jer nogle flere billeder, men drengen voldtog mit kamera, så jeg blev utålmodig, og magtede ikke at se dem alle igennem. Her er alligevel lidt, vi spillede den mystiske labyrint (virkelig et fedt spil forresten!), og jeg vandt naturligvis! Så spillede vi pebernød, eller mus eller hvad man nu kalder det, til vi havde ondt i maven.

Øverst viste wokret er vildt lækker! vi får den så tit, og jeg bliver aldrig træt af den, så opskriften vil jeg igen lige dele med jer:



Ingredienser 
-       1 frisk, mild rød chilipeber
-       10 g smør eller olie
-       2 store fed hvidløg i tynde skiver
-       1½ tsk fintrevet, frisk ingefær
-       300 g grønne bønner i skrå skiver ( køber du dem frosne skal de tøs op inde du putter dem i)
-       ¼ l vand   (2½ dl) ;o)
-       ½ l cheasy Karry sauce 1,5% ( kan erstattes med 1 spise ske karry og ½ l fløde/cremfine/mælk)
-       400g svinefile i strimler (eller kylling i strimler)
-       1 tsk groft salt
-       Friskkværnet peber
-       200 g nudler
-       5 gulerødder i tynde skrå skiver (ca 300 g)

Tilbehør
Brød

 Tilberedning
Chilipeber flækkes og kernerne fjernes – under rindende vand. Skæres herefter i meget tynde strimler på tværs.
Smelt smørret  (og karry)(tæl til 5) (kan også være olie) i en work eller stegegryde ved kraftig varme, men uden at det bruner.
Svits hvidløg, chili, ingefær og bønner i ca. 1 ½ min.  Tilsæt vand (vand skal koge først) og Karry Sauce (fløde) (i tilfælde af at der er anvendt alm karry og fløde put karry i lige efter smøret). Bring retten i kog og tilsæt kød, salt og peber. Kog ved kraftig varme under omrøring i ca. 2 min.
Tilsæt nudler og gulerødder og kog videre ved kraftig varme og under omrøring ca. 6 min. – til nudlerne er ”løst og” og møre, men ikke bløde.
Smag til.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Faste læsere