mandag den 27. august 2012

What to see in Santa Fe








Vi var også et smut i New Mexico i en lille by ved navn Santa Fe. Det var virkelig en hyggelig by og med en sjov, lidt kluntede arkitektur, der mest af alt mindede en om indianere og så egentlig spanske gader. Alt var udsmykket og meget vedligeholdt, og der duftede så dejligt af mad alle steder du bevægede dig hen



Vi var inde og se USA's mindste hus - men jeg ville sige, at de kunne bare komme til Ribe, så skulle de se et lille hus ;-)



Over alt i Santa Fe var der små markeder og hyggelige butikker med alt muligt mærkeligt, og jeg kunne sagtens have slæbt det hele med hjem. På nummer to billede ser i nogle lidt ældre indianer, der sidder og sælger selvlavede smykker. De var simpelthen så smukke, og jeg måtte også have en masse med hjem til mine veninder, for der var da betydning og historie i hver eneste, og jeg elsker simpelthen sådan noget!
Det sidste billede viser en mand - eller nok nærmere sagt en kunstner. Han var fra Burkina Faso, og rejste rundt i verden for at male. Hans kunst var meget abstrakt, men alle havde en betydning, der var inspireret af de forskellige naturområder han havde oplevet. Jeg var virkelig vild med hans kunst, og købte også et billede af ham, som jeg vil vise jer senere.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Faste læsere